Fără filme precum „Omul de oțel/ Iron Man”, „Batman” și „James Bond”, care să susțină vânzarea de bilete, box office-ul la nivel global a scăzut cu 5,2% în 2014, înregistrând totodată 10,3 miliarde de dolari în SUA. Prezența publicului în cinematografe a scăzut cu 6%, la 1,26 miliarde de dolari, cea mai scăzută prezență din ultimele două decenii.
„A fost cel mai slab an de până acum”, a declarat Paul Dergarabedian, senior media analyst la Rentrak. „Veștile bune sunt că industria filmului a avut un an minunat în 2013. Un an al recordurilor. Veștile rele sunt că 2014 a fost sub acest succes”, a mai spus Paul Dergarabedian.
Deși au existat unele blockbustere, precum „Gardienii galaxiei/ Guardians of the Galaxy”, „Marea aventură Lego/ The Lego Movie” și „Maleficent”, multe dintre filmele mari și continuările unor pelicule nu au avut un mare succes. Francize precum „Uimitorul Om-Păianjen/ The Amazing Spider-Man” și „Jocurile foamei/ The Hunger Games” au înregistrat încasări impresionante la nivel mondial, dar încasările în cinematografele americane, în 2014, au fost sub cele din anii anteriori.
Americanii cu vârsta cuprinsă între 12 și 24 de ani au văzut cu 15% mai puține filme în cinematografe, în primele trei trimestre ale anului, potrivit companiei Nielsen. Și în 2013, potrivit unui raport al Motion Picture Association of America, numărul cinefililor cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani, care au mers să vadă filmele în cinematogafe, a înregistrat o scădere record de 17%.
„Filmele nu reprezintă singurul joc în oraș”, a declarat Jeff Bock, analist de box office la Exhibitor Relations. Tehnologia modernă, care creează „noi alternative și distracții”, reprezintă, într-un fel, un pericol pentru industria cinematografică. De asemenea, seriale, precum „Detectivii din Louisiana/ True Detective” și „The Walking Dead. Invazia zombi” reprezintă același tip de divertisment precum cel din cinematografe, ceea ce ar putea duce la scăderea încasărilor.
Având în vedere că box office-ul din vară a fost unul destul de scăzut, filme precum „Fata dispărută/ Gone Girl” și „Cei 6 super eroi/ Big Hero 6”, au contribuit la o revenire a vânzărilor, în toamnă.
Anul 2015 ar trebui să fie diferit, se arată pe variety.com. În noul an, continuările unor filme de succes, dar și pelicule precum „Cincizeci de umbre ale lui Grey/ Fifty Shades of Grey” ar putea reprezenta soluția pentru a crește interesul cinefililor de a merge în cinematografe.
Reprezentanții industriei cinematografice rămân optimiști în ceea ce privește viitorul acestei afaceri, dar, spun aceștia, este nevoie de deschidere spre schimbări.